Pisane pripreme nastavnika


Iz godine u godinu slušamo priče o potrebi modernizacije škole i nastave, gledamo primere skandinavskih zemalja, a onda se vraćamo našoj dragoj tabli i kredama, odnosno rukom pisanim (eventualno odštampanim) pripremama.

Oni retki nastavnici, koji se odvaže da pripreme rade u elektronskoj formi, čuvaju ih i nose sa sobom na računaru ili usb memoriji, najčešće „dobiju po ušima“ prilikom posete školskih nadzornika/savetnika, jer nemaju odštampane pripreme.

Pripreme bi, pre svega, trebalo da služe nastavniku za što bolju realizaciju časova, a ne za zadovoljavanje ukusa gostiju, koji jednom-dva puta godišnje, po jedan ili dva časa, procenjuju sveukupan rad nastavnika. Nije problem odštampati pripreme za čas(ove) kojima prisustvuje prosvetni savetnik, ali štampati čitave tomove priprema nije racionalno.

Ako je forma i sadržaj pripreme u skladu sa propisima kojima se rukovode savetnici, zašto je neophodno da pripreme budu odštampane? Zašto elektronske pripreme nemaju ravnopravan status sa štampanim (pisanim) pripremama? Tim pre, što elektronske pripreme mogu da sadrže mnoge priloge, koje „papirna“ priprema ne može ni da „zamisli“. Audio ili video zapisi, PowerPoint prezentacije, aktivni linkovi ka internet stranicama, elektronski udžbenici – sve su to sadržaji kojima možemo obogatiti elektronsku pripremu, a ne možemo ih prezentovati u štampanoj formi. Nastavnici više ne moraju u svojim torbama da vuku kilograme priprema i udžbenika, a o uštedi papira i troškova štampanja da i ne govorimo.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s